ورق فولادی ورق گالوانیزه کرکره ای سقفی پیشرفته با استحکام بالا به دلیل خواص مکانیکی برجسته و مقاومت در برابر خوردگی یکی از مواد غالب پانل های مدرن خودرو بوده است.
ضخامت پوشش روی ورق فولادی گالوانیزه گرم تنها حدود 10 تا 20 میکرومتر است که در سطح ماکرو یک جسم دور ریخته شده است. با این حال، آسیب و تأثیر آن بر عملکرد مهر زنی آشکار است.
بنابراین، این مقاله پوشش روی را به عنوان هدف تحقیق در نظر میگیرد و مدل ساختاری مکانیکی آن را بر اساس آزمون نانو تورفتگی و تئوری تحلیل ابعادی میسازد.
ما پوشش روی را از زیرلایه فولاد گالوانیزه جدا کردیم و با معرفی یک لایه منسجم برای اتصال پوشش روی و بستر فولادی، یک مدل مواد ساندویچی ساختیم. ما انرژی اتصال رابط بین پوشش روی و زیرلایه فولادی را از طریق آزمایش نانو خراش به دست آوردیم.
دقت مدل با تجزیه و تحلیل اجزای محدود قطعات نیمکره تایید می شود. برای شبیه سازی آسیب پوشش روی ورق فولادی گالوانیزه از مدل المان پنج لایه با لایه منسجم 0 ضخامت استفاده کردیم.
آزمایش ترسیم قسمت نیمکره ای برای تأیید امکان سنجی نتایج تجزیه و تحلیل اجزای محدود استفاده می شود. نتایج نشان میدهد که در نظر گرفتن شبیهسازی عددی المان محدود پوشش روی دقیقتر است، و عنصر منسجم را برای شبیهسازی آسیب بین پوشش و بستر معرفی میکند.
عمق ترسیم، نیروی مهر زنی و کرنش شبیه سازی عددی به نتایج تجربی نزدیک تر است.برای بررسی رفتار خوردگی سیمهای فولادی گالوانیزه تحت تنش، تأثیر سطح تنش، مقدار pH، غلظت کلر و اثر جفت بر نرخ خوردگی سیم فولادی کابل از طریق آزمون خوردگی تنشی مورد بحث قرار گرفت.
فرمول پیشبینی نرخ خوردگی سیم فولادی بر اساس روش سطح پاسخ ایجاد شد. مدل سازنده سیم فولادی نیز مطرح شد. نتایج نشان داد که اثر سطح تنش، مقدار pH و غلظت کلر بر سرعت خوردگی pH > Cl- > σ بود.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.